מיתוסים היו ונשארו שנים בכל התחומים, לכן קל מאוד להוציא איש מקצוע מדעתו שמדובר על משהו שקרוב לליבו. מאחר שתחום הכתיבה השיווקית הוא תחום נרחב ביותר, החלטתי להפריך 6 מיתוסים עיקריים שנחשפתי אליהם במהלך השנים בהיותי כותבת תוכן. אז על מנת שתבינו שמיתוסים לא בהכרח תמיד נכונים, הכנתי במיוחד עבורכם 6 מיתוסים שאני חושבת שאינם נכונים כלל וכלל בתחום הכתיבה השיווקית.
1. רק עסקים יכולים להתפרנס מכתיבת תוכן
אחר המיתוסים השכיחים ביותר שנתקלתי בכתיבה שיווקית טוען שרק עסקים יכולים להתפרנס מכתיבה שיווקית ואנשים פשוטים לא. אני לא מסכימה עם זה, ישנם לא מעט אנשים מוכשרים בתחומים שונים אשר יכולים לעשות כסף מכתיבה שיווקית ורק צריכים להאמין בעצמם. נכון שלחברות תוכן יש את הידע הנדרש בכתיבת תוכן בתחומים שונים, אך גם אנשים שאינם בעלי עסק ומוכשרים עד מאוד בכתיבה יכולים להתפרנס בתור עבודה נוספת מהבית או אף עבודה עיקרית. לכן חשוב שתבינו אין קשר בין התחום שאתם עוסקים בו לבין התפרנסות מכתיבת תוכן. כתיבה אישית בגובה העיניים תוכל לגעת באנשים רבים וליצור הזדהות רבה, אך גם כתיבה שלא חושפת רגשות אלא מסקרנת ומעוררת השראה תוכל להניב כסף. מה שיפה בכתיבה תוכן שהיא מתאימה לכל מי שיש לו כישרון ורוצה הכנסה נוספת ללא הוצאות כלשהן. בעזרת בלוג אישי או כתיבה מאמרים במנועי חיפוש גדולים ומוכרים עם אלפי כניסות תוכלו להראות את הכישרון שלכם וכן לתת ערך מוסף לגולש.
2. תוכן מעניין ומסקרן על מנת ליצור טראפיק באתר
לקוחות רבים מעוניינים בתוכן מעניין שיביא להם טרפיק גדול לאתר, אך הם אינם מודעים האתר שבין היתר כולל כתיבת תכנים חדשים. לכן תוכן מעניין זה אכן חשוב על מנת שהגולשים יקראו אך לא בהכרח. כדי להגיע לחשיפה גדולה בלי קשר לקידום שעושה לכם המקדם אתרים, תוכלו לשתף כל תוכן שאתם מעלים גם בבלוג שלכם האישי, ברשתות חברתיות כגון: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, אינסטגרם ועוד. כמו כן, אם יש לכם תקציב לא מוגבל תוכלו לשתף את התוכן שלכם באאוטבריין או טאבולה שיעזרו לכם להביא טראפיק לאתר בזמן קצר.
3. חשוב שהתוכן יהיה מניע לפעולה
תוכן מניע לפעולה הוא תוכן שגורם לאותו גולש ליצור עם העסק קשר באותו הרגע. אך סיסמאות וקלישאות ריקות מתוכן כמו שאנו רואים אצל כל עסק “התקשרו עוד היום” או “שירות זה ללא תחרות” אינן מניעים לפעולה שיווקית. משפטים כגון: “צוות החברה מטפל בכל לקוח ולקוח כאילו הוא היחיד” או “אנו מלווים אותך לאורך כל הדרך, החל מבניית האתר ועד לכתיבת התוכן ובמעקב הקידום עד לתוצאות מוכחות בשטח” זהו מניע שיווקי לפעולה טוב מאוד אשר יגרום ללקוח להרגיש שהוא לא לבד.
4. כמות יותר חשובה מאיכות
איכות הכתיבה חשובה מאוד לקידום האתר. כמות מילה אינה רלוונטית כלל וכלל, יכול להיות מאמר ארוך אך התוכן שלו לא איכותי ועל כן הוא לא יקודם בצורה טובה באתרי קידום למיניהם או בגוגל. על כן חשוב שהמאמרים או הכתבות שאתם רוצים לקדם באתרי קידום יהיו בין 350-500 מילים. מאמרים אלה יהיו לרוב בבלוג או באתרי קידום שונים ברחבי הרשת אשר עוזרים לקדם. אך חשוב שלא תמקמו אותם בדף הבית או בדפים אחרים באתר, מאחר שהם עלולים לגרום לאתר שלכם לא להיות מקודם. חשוב שתסבירו ללקוחות שלכם שקטגוריות רבות באתר לא בהכרח גורמות לקידום, מה שגורם לקידום הוא תוכן חדש שאתם מעלים מדי שבוע הכולל מילות מפתח.
5. מאמרי קידום לא בהכרח מקדמים אם לא כתובים טוב
מאמרי קידום לא עם ברבה מילות מפתח שחוזרות על עצמם לאורך כל המאמר לא יקדמו את האתר שלכם. על מנת שגוגל יוכל לקדם את המאמרים שלכם, חשוב שהמילות המפתח יחזרו פעמיים לכל היותר בכל המאמר, אם תכתבו מאמרי קידום הכוללים 10 פעמים בכל המאמר את מילות המפתח, גוגל יזהה שהמאמר שלכם אינו איכותי ויוריד לו נקודות. לכן שאתם כותבים מאמר חשבו על האיכות ולא על מילות המפתח שאתם רוצים לקדם.
6. אי אפשר לכתוב בתחום שאינכם מכירים
גם כותב תוכן שלא בקיא בתחומים מסוימים יכול לכתוב על הנושאים. כל מה שהוא צריך זה ללמוד על התחום שעליו הוא רוצה לכתוב, וזאת ע”י קריאה של מספר מאמרים בגוגל ובאמצעות זאת ילמד על התחום ויוכל לכתוב עליו. ככל שעובר הזמן כתב התוכן לומד לכתוב על כמות נכבדת של נושאים . במידה ומשהו לא מובן ניתן להיעזר בחומרים שיש לחברה כגון: פלייארים, דף עסקי בפייסבוק, אתר החברה, קבלת חומרים ועוד. גם שיחה קצרה בטלפון תעזור להוציא מידע על התחום שאנו רוצים לכתוב.
לסיכום
אין ספק שלוקח זמן לבנות אסטרטגיה מתאימה לעסק, אך מצד שני ללא אסטרטגיה ושיווק נכון לא נוכל לקבל טראפיק לאתר מה שגורם לנו לסיפוק רב. שיווק נכון ע”י כתיבת תוכן שיווקי היא הדרכה הנכונה לטווח הרחוק מבחינת אורגנית, וכן מבחינתה של גוגל. ככל שתספקו תוכן טוב כמה שיותר כך תוכלו לראות את התוצאות בטווח הרחוק. חשוב שתהיו בעלי התמדה ותפנו לפחות כל יום שעה לשיווק העסק שלכם. היו תמיד זמינים לכל המלצה, מידע או טיפ מקולגות ומלקוחות.