מה ההבדל בין תוכן לאתר לבין תוכן לעמוד נחיתה?
אם אתם בעלי עסקים בטח נתקלתם במהלך הקמת האתר שלכם בין שני סוגי תכנים שיווקיים שלא ממש הבנתם מה זה כל אחד. אז הגיע הזמן לעשות סדר בדברים ולהבין אחת ולתמיד מדוע תוכן לאתר ודף נחיתה חשובים כל כך לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש ולכם בתור בעלי נכס מניב באינטרנט. כתיבת תוכן לאתר שונה באופן משמעותי מעמוד נחיתה, אומנם שניהם שיווקיים והם למטרת קידום אך למרות זאת הם שני תכנים שונים לחלוטין שיש להשקיע בשניהם על מנת לראות תוצאות בעתיד.
מהו תוכן לאתר?
שמדובר על תוכן לאתר מדובר למעשה על תכנים שיווקיים לתוך האתר שלנו. תכנים אלה מכילים את הלשוניות הבאות: לשונית דף בית, לשונית אודות, לשונית שירותים, לשונית מאמרים, לשונית צור קשר ועוד. כל אחת מהלשוניות בעלת תפקיד חשוב בעת קידום האתר במנועי החיפוש ובמיוחד במנוע החיפוש בגוגל. לכן בכל אחת מהלשוניות הכתיבה חייבת להיות שיווקית וממוקדת בהתאם למוצרים או השירותים שאתם מציעים ללקוחות שלכם.
כל אחד מהדפים חייב להכיל מילות מפתח שונות אשר קשורים למוצרים או השירותים שאתם מציעים. כך למשל, אם אתם מוכרים ציוד משרדי תצטרכו לפרט בדף השירותים שלכם את כל השירותים המשרדיים שאתם מציעים ללקוחות העסקיים והפרטיים שלכם, וכן עליכם להטמיע בדף הבית כמה מילות מפתח שקשורות לציוד משרדי.
מאחר שרוב העסקים אינם מודעים ליתרונות התוכן שיווקית אשר נעשה באמצעות כותב תוכן מקצועי, הם מעדיפים לחסוך בהוצאות כתיבת התוכן לאתר וכך נוצר מצב שהתוכן שהם כתבו לאתר לא מושך מספיק גולשים להגיע לאתר. מצב זה יוצר אצל בעלי העסק חוסר הבנה, מדוע התוכן שכתבו לא מביא מספיק גולשים לרכוש מוצרים או שירותים באתר. חוסר במשפטי הנעה ואי שימוש בשפה קלילה וזורמת מביא למצב שהם נאלצים בעלי העסקים למצוא כותב תוכן מקצועי שיכתוב להם שיווקית באתר.
מהו דף נחיתה?
דף נחיתה הוא עמוד שיווקי אשר מטרתו לעניין את הגולש לגרום לו להשאיר את פרטיו האישיים בדף זה. כתיבת תוכן לעמוד נחיתה חייב להיות שיווקי ומשכנע אחרת לא השגנו את המטרה שהיא השארת פרטים של הליד החם. לכן בדף הנחיתה חייב להיות תוכן שיווקי משכנע, קליל וזורם הכולל משפטי הנעה ובסיום מקום להשארת פרטים כמו שם, טלפון, אימייל, ופרטי ההודעה. דף זה חייב להיות ממוקד ביותר, כך שאם מדובר על שירות מנעולנים למשל, הוא חייב לשכנע את הגולש למה כדאי לו לבחור בשירות זה בעת הצורך ולא בעסקים אחרים.
לרוב קופירייטר או כותב תוכן שיווקי יצור לכם טקסט משכנע ושיווקי. המלל בדף נחיתה יכול להיות פסקה שתיים או דף שלם. אך חשוב ביותר שהמסר יהיה מובן לגולש, קליק וזורם על מנת שהגולש ישאיר את פרטיו האישיים.
מה ההבדל בין תוכן לאתר לבין תוכן לדף נחיתה?
ההבדל בין תוכן לאתר לבין דף נחיתה הוא הסגנון שאנו פונים אל הלקוח. בכתיבת תוכן לאתר אנו פונים שיווקית ומטעימים מילות מפתח חשובות, אך יש לנו כמה לשוניות שבהן אנו יכולים להעביר את המסר. אך לעומת זאת, בכתיבת תוכן לעמוד נחיתה, המצב הוא שונה. מדובר על דף אחד ויחיד שמטרתו העיקרית לגרום ללקוח להשאיר את פרטיו האישיים על מנת שניצור איתו קשר לגבי המוצרים או השירותים שהוא התעניין.
בדף נחיתה אין לנו זמן לכתוב מלל לא מתאים וקשור, אנו חייבים להיות ממוקדים מאוד ואף להכניס משפטי הנעה רבים על מנת לגרום לגולש לרכוש את מוצרים או השירותים שאנו מציעים. לכן הפנייה בדף נחיתה תהיה יותר אישית ושיווקית מאשר כתיבת תוכן לאתר. כמו כן, כתיבת תוכן לאתר ודף נחיתה הם שני דברים שכל עסק חייב שיהיו לו על מנת לשווק את עצמו בתור עסק, בין אם הוא מתחיל או בינוני. כל עסק זקוק לשיווק בכלי המדיה השונים על מנת להביא גולשים לאתר או לדף הנחיתה.
יש אנשים שיעדיפו להיכנס לדף נחיתה בגלל שהוא ממוקד וקצר ולא גורם לבלגן בעיניים ולעומתם יהיו כאלה שיעדיפו לראות תיק עבודות של החברה וכן לקרוא על השירותים ועל החברה עצמה בטרם ישאירו פרטים. לכן חשוב שיהיו לכם את שני הכלים השיווקיים הללו, או אחד מהם אם מדובר על עסק מתחיל שאין לו די הכנסות בהתחלה.